Świętokrzyska ON: Kurs Unitarny „Sandomierz 2014”
3 sierpnia 2014Świętokrzyski Pluton Obrony Terytorialnej oraz Jednostka Strzelecka 2018 w Sandomierzu im. 2 pp. Leg. AK organizują w dniach 25 – 29 sierpnia 2014 roku Kurs Unitarny w Kleczanowie koło Sandomierza. Szczegóły w rozszerzeniu.
ORGANIZATORZY:
– Jednostka Strzelecka 2018 w Sandomierzu im. 2 pp. Leg. AK
– Świętokrzyski Pluton Obrony Terytorialnej/Obrona Narodowa.pl
CEL: Kurs unitarny ma na celu podstawowe przeszkolenie kadetów którzy nigdy nie mieli styczności z mundurem do dalszej służby w jednostce strzeleckiej oraz do zajęć w jednostce wojskowej. Podczas zajęć kładziemy duży nacisk na dyscyplinę oraz zajęcia fizyczne co w bardzo szybko weryfikuje osoby mające „słomiany zapał”. Po zakończeniu kursu unitarnego kadeci którzy dotrwają do egzaminów są przygotowani do rozpoczęcia kolejnych etapów szkolenia min. „Kursu Piechoty” oraz „Kursu Rozpoznania Ogólnowojskowego”.
TERMIN: 25.08.2014 – 29.08.2014 r. (przyjazd uczestników może nastąpić już w dniu 24.08.2014 r. od godz. 18.00, zakończenie w godzinach popołudniowych 29.08.2014 r.)
MIEJSCE: Budynek Szkoły Podstawowej w Kleczanowie k/Sandomierza.
KOSZT KURSU: 200 zł od uczestnika. W ramach kosztów szkolenia zapewnione jest:
a) wyżywienie całodzienne, 3 posiłki (catering),
b) materiały do zgrania w formie elektronicznej dla każdej przybyłej grupy,
c) węzeł sanitarny,
d) miejsce noclegowe (szkoła, sale lekcyjne),
e) materace wojskowe,
f) salę gimnastyczną,
g) opiekę medyczną,
h) wodę butelkowaną,
i) zaplecze techniczne kursu,
j) szkolenie ogniowe ( uzależnione od ilości chętnych).
Kierownik szkolenia: Dowódca ŚPOT – Adam BIDAS
Z-ca Kierownika Szkolenia – Agnieszka RAJKOWSKA
Z-ca Kierownika Szkolenia – Radosław DUNIN WĄSOWICZ
kontakt: dowodca.swot@obronanarodowa.pl, tel: 601239050
Zgłoszenia do 10 sierpnia br. drogą mailową (jw.) W zgłoszeniu należy podać imię, nazwisko, imię ojca, nazwę swojego pododdziału, numer kontaktowy, mail.
11 sierpnia na podstawie kolejności zgłoszeń zostaną przesłane do uczestników drogą mailową potwierdzenia o zakwalifikowaniu na KURS, wraz z dalszymi dokumentami (Regulamin, Karta zgłoszeniowa, Plan zajęć, nr. konta itp.).
Wpłaty należy uiścić jednorazowo pomiędzy 11 – 15 sierpnia z wysyłką skanu wpłaty, do organizatora).
Nie zastosowanie się ew. uczestników do wymogów organizacyjnych będzie dyskwalifikować uczestnika z Kursu. Limit miejsc: 36 osób
W potwierdzeniu zgłoszenia przesłane zostaną materiały do opracowania, mające na celu przygotowanie kursantów do zajęć.
W zakres kursu unitarnego wchodzą następujące działy:
• regulaminy ogólnowojskowe,
• regulaminy służby wewnętrznej,
• wiedza ogólnowojskowa,
• historia, WOS,
• musztra indywidualna,
• musztra zespołowa,
• bronioznastwo,
• uzbrojenie w drużynie piechoty,
• podstawy zielonej taktyki,
• topografia (skala, szkice, azymut, dozory, parokroki),
• łączne czynności do strzelania (teoria i praktyka), trening na broni (szybkie składanie się, poruszanie się na polu walki i w patrolu, zasadę BLOS, reakcję indywidualną na kontakt, jak bezpiecznie „przenosić” karabinek w różnych sytuacjach – jak na patrolu, a jak w czasie walki),
• łączność,
• WF,
• survival militarny – podstawy (teoria i praktyka w terenie),
• użytkowanie sprzętu wojskowego (budowa kbk AKMS),
• wykład z taktyki (podział na drużyny, sekcje, obowiązki),
• OPCHEM – podstawy,
• marsz na azymut i według mapy (indywidualnie)
• BMR/ABC,
• postawy strzeleckie – ćwiczenia,
• marsz nocny,
• inżynieria saperska,
• alarm bojowy.
LISTA NIEZBĘDNYCH RZECZY:
1. atrapa broni długiej,
2. nakolanniki, rękawiczki,
3. oporządzenie taktyczne (kamizelka taktyczna lub szelki oporządzeniowe),
4. mundur (najlepiej wz.93, może być też inny ostatecznie),
5. nakrycie głowy (kapelusz, beret jeżeli jest w posiadaniu),
6. śpiwór,
7. przybory do pisania i rysowania,
8. strój sportowy,
9. przybory do mycia,
10. plecak ok. 25l,
11. buty za kostkę, sportowe, klapki,
12. camelbag / butelki na wodę 3l,
13. kompas / busola,
14. przybory do maskowania,
15. ubezpieczenie NNW,
16. apteczka indywidualna,
17. poncho / pałatka,
18. odzież na zmianę,
19. gogle lub okulary ochronne,
20. maska pgaz, OP1 lub L2 (możemy zapewnić pewną ilość po uprzednim zgłoszeniu),
21. dokument stwierdzający pełnoletność (paszport, dowód osobisty, skrócony akt urodzenia),
22. w przypadku grup zorganizowanych, Rozkaz Wyjazdu wystawiony przez D-ce JS.
23. saperka,
24. worki na śmieci 120 litrów,
25. środki przeciwko insektom (bezwonne),
26. Lina 2 m. grubosci ok. 1 cm.